Menu Zavřeno

Povinné informace

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

1. Název

Obec Neurazy

2. Důvod a způsob založení

Městys Žinkovy vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

3. Organizační struktura

  • Obec Neurazy
    • Zastupitelstvo
      •  Kontrolní výbor
      •  Finanční výbor
      •  Kulturní komise

4. Kontaktní spojení

Neurazy 61
33555 Neurazy
Telefon: 37151184
Fax: 
E-mail: info@neurazy.cz, starosta@neurazy.cz
WWW: www.neurazy.cz
ID Datové schránky: cfkbi6h

  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

Neurazy 61
33555 Neurazy

  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Neurazy 61
33555 Neurazy

  • 4.3 Úřední hodiny
pondělí8:00 – 12:0012:30 – 17:00
středa8:00 – 12:0012:30 – 17:00
  • 4.4 Telefonní čísla

+420 371 591 184

  • 4.5 Adresa internetové stránky

www.neurazy.cz

  • 4.6 Adresa podatelny

E-podatelna

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

info@neurazy.cz

Další informace jsou na stránce podatelny.

  • 4.8 Datová schránka

ID Datové schránky: cfkbi6h

5. Případné platby lze poukázat

725638319/0800 (Česká spořitelna, a.s.)

6. IČO

00251001

7. Plátce daně z přidané hodnoty

DIČ: CZ00251001

  1. Dokumenty

9. Žádosti o informace

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Obecní úřad Neurazy
    Neurazy 61
    33555 Neurazy
  • e-mailem: starosta@neurazy.cz
  • elektronickým podáním: info@neurazy.cz
  • telefonicky na tel. čísle: 371 591 184
  • ID Datové schránky: cfkbi6h

Úřední hodiny:

pondělí8:00 – 12:0012:30 – 17:00
středa8:00 – 12:0012:30 – 17:00

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím – přehled lhůt a termínů

10. Příjem podání a podnětů

Podatelna

11. Předpisy

  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

  •  zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
    (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
  •  zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
    (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
  •  zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
    (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
  •  zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
  •  zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
  •  zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
  •  zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
  •  zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
  •  Platné obecně závazné vyhlášky
  •  Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
  • 11.2 Vydané právní předpisy

Městys Žinkovy vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deskaSbírka právních předpisů

12. Úhrady za poskytování informací

  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Úřad městyse je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.

13. Licenční smlouvy

  • 13.1 Vzory licenčních smluv

Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

  • 13.2 Výhradní licence

V současné době nejsou pro Městys Žinkovy poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Poskytnuté informace

Popisy úkonů orgánu veřejné moci – životní situace

Služby veřejné správy na portal.gov.cz

Formuláře

Formuláře nejsou k dispozici.

Opravné prostředky

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  •  Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  •  Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  •  O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  •  Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  •  Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  •  Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  •  O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  •  Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  •  Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.

Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.